Julkaistu 09.12.2020 Pellon Kela palvelee tiistaisin ajanvarauksella 1.3.2021 alkaen Kelan Pellon palvelupiste siirtyy palveluun ajanvarauksella Aukiolo- ja palvelutapamuutos Pellon Kelan palvelupiste palvelee 1.3.2021 alkaen vain tiistaisin ajanvarauksella. Verkkoasiointi ja puhelinasiointi lisääntynyt Kelan palvelupisteissä Lapissa on käynyt tänä vuonna merkittävästi vähemmän asiakkaita kuin vuonna 2019. Tammikuusta lokakuuhun asiakaskäyntejä on ollut noin 60 % vähemmän kuin samaan aikaan viime vuonna. Samaan aikaan verkkoasioinnin ja puhelinpalvelun suosio on kasvanut. Lapissa jopa 70 % hakemuksista on tehty verkossa. Tammikuusta lokakuuhun asiakkaat ovat soittaneet noin 50 000 puhelua, mikä on noin 5 % enemmän kuin viime vuonna. Myös varattujen puhelinaikojen määrä on kasvanut viime vuodesta. Puhelimella voi hoitaa lähes kaikki asiat, sekä puhelinpalvelussa ja puhelinajanvarauksissa tehdään hakemukset suullisesti ja liitteitä varten annetaan asiakkaille postitustunnus ja asiakas voi lähettää liitteet Kelan kustannuksella. Kelassa voi asioida jatkossakin mm. puhelimella, puhelinajanvarauksella, palvelupisteajanvarauksella ja erityistä tukea tarvitseville asiakkaille tarjotaan asiakkuusvastaavapalvelua, eli palvelua hoitava palveluasiantuntija tarjoaa neuvontapalvelua useamman peräkkäisen kerran asiakkaan tilanteen selvittämiseksi ja asiakkaan ohjaamiseksi eteenpäin. Asiakkaalle asiakkuusvastaava näyttäytyy omana palveluasiantuntijana.